ciencia otros temas

La imatge en la comunicació científica

La ciència explicada en imatges. El recurs clau en la comunicació científica.

Imatge del logo de Twitter / X

Dins del màster de Comunicació Científica, Mèdica i Ambiental, a través de la plataforma X, es va formar un debat a través dels hashtags #mcc29 i #mccupf, on es posava sobre la taula l’ús de la fotografia i la imatge dins del marc de la comunicació científica.
Els participants, alumnes del màster, vam tenir l’oportunitat de compartir les nostres inquietuds i perspectives sobre l’ús d’imatges en l’àmbit científic.

Imatge científica d'un primer pla de cèl·lules amb fons blau.

Fotografies i imatges en comunicació científica?

En un món cada cop més visual, les imatges proporcionen un mitjà poderós i accessible per transmetre informació complexa de manera clara i efectiva. Les imatges no només complementen la informació textual, sinó que també tenen el poder de captar l’atenció de l’espectador de manera immediata. Gràfics, diagrames i imatges faciliten la presentació de dades i resultats dexperiments, fent que la informació sigui més digerible i memorable.
En la comunicació científica, la imatge té un paper fonamental, sobretot en la difusió i la comprensió de descobriments i avenços en aquest àmbit.

La següent recopilació de Wakelet, mostra un recull d’elements que aborden la imatge dins de la comunicació científica:

WAKELET